Forum
Förstasidan | Forum | Sälja som privatperson | Postgången extremt långsam ...
Sök i forumen: Detaljerad sökning
Postgången extremt långsam just nu?
Meddelande
Yvette_Baguette (441)

Registreringsdatum:
29 juni 2005

InläggPostat: lör nov 07, 2009 10:28    Rubrik: Postgången extremt långsam just nu? Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Är det fler än jag som haft problem med postgången på sistone?

Jag postar alltid mina sålda varor samma dag som jag får in pengarna från köparen, ser till att de postas innan tömningstid, ändå har det på sistone flera ggr tagit fyra-fem dagar innan de levererats! Detta gäller även ickeskrymmande försändelser.

En del köpare blir ju förstås oroliga men oftast kan de se på poststämpeln, när försändelsen väl kommer, att det inte var mitt fel. Likväl irriterande att betala för en tjänst som inte funkar.

Fler som upplevt samma sak?
Till överst på sidan
USAconnection (1126)

Registreringsdatum:
28 september 2005

InläggPostat: tis nov 10, 2009 10:37    Rubrik: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Jag har personligt inte märkt det. Jag brukar skriva ut alla adressen på vita etiketter eller papper med större bokstäver, sen klistra fast på försändelse och tejpa över det hela som skydd. På det sättet kan vem som helst läsa adressen utan problem och även om de blir blöta eller skadad på något sätt.

Programmet som jag använder är ett tillägg som funkar ihop med Microsoft WORD, den är gratis och heter Avery Wizard.

På PDF filen POSTENS VARUBREV FAKTABLAD OCH PRISLISTA så står det:

"Vissa orter nås först inom 3 dagar. Det gäller postnummerområdena 62 samt 82-98."
Till överst på sidan
Yvette_Baguette (441)

Registreringsdatum:
29 juni 2005

InläggPostat: tis nov 10, 2009 10:48    Rubrik: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Jag visste inte att det fanns postnummer som posten levererar "slöare" till. Tack för infon!
Har dock märkt en ovanligt slö postgång i bland annat Stockholmsområdet. I just Stockholm håller ju posten på med en omorganisering just nu (byter tömningstider mm) så det kanske har med det att göra... trist i vilket fall..
Till överst på sidan
mortuva (1302)

Registreringsdatum:
05 november 2005

InläggPostat: tis nov 10, 2009 11:00    Rubrik: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Hej
Jag skickar brevförsändelser med B-post (billigast) Om inte köparen begärt A- post Oftast får köparen sin försändelse ändå dagen efter Men det kan ta upp till 3 vardagar enligt Posten
Under mina år här på Tradera har det dock hänt vid något tillfälle att posten tagit längre tid på sig att leverera
Det är trist när det händer
Leveransen kan ta längre tid än 3 vardagar vid Jul. Något som köparen måste ha i beräknande
Till överst på sidan
Presenter-o-Sak er (2089)

Registreringsdatum:
20 augusti 2003

InläggPostat: tor nov 12, 2009 3:42    Rubrik: Re: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

USAconnection skrev:
Jag har personligt inte märkt det. Jag brukar skriva ut alla adressen på vita etiketter eller papper med större bokstäver, sen klistra fast på försändelse och tejpa över det hela som skydd. På det sättet kan vem som helst läsa adressen utan problem och även om de blir blöta eller skadad på något sätt.

Programmet som jag använder är ett tillägg som funkar ihop med Microsoft WORD, den är gratis och heter Avery Wizard.

På PDF filen POSTENS VARUBREV FAKTABLAD OCH PRISLISTA så står det:

"Vissa orter nås först inom 3 dagar. Det gäller postnummerområdena 62 samt 82-98."

Precis så gör jag också, tejpar över.
Ska kolla in programmet du ger tips om. Har nämligen kartor liggandes här med klisterlappar för skrivaren.
Tack för bra tips!!!
Till överst på sidan

Svara

Visa inlägg nyare än:   
Du kan inte: skapa nya inlägg, svara på inlägg, ändra dina inlägg, ta bort dina inlägg, rösta

Tradera AB. Copyright ©1999-2008 Tradera AB
Kontakta oss | Bannerannonsering