| Meddelande |
piaper (264)
Registreringsdatum: 13 september 2007 Inlägg: 23
|
Postat: tor okt 22, 2009 9:18 Rubrik: |
 |
|
| Nu är det fungerar icke igen, skärpning Tradera. |
|
| Till överst på sidan |
|
Minning08 (226)
Registreringsdatum: 05 oktober 2008 Inlägg: 775
|
Postat: tor okt 22, 2009 9:52 Rubrik: |
 |
|
Är det inte bara som det var innan den försvann helt? Syntes inte när det var hög belastning på kvällarna, framför allt söndagar, utan att man var tvungen att uppdatera flera gånger. Vi har nog fått tillbaka räknaren i ursprungligt opålitligt skick.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: tor okt 22, 2009 9:55 Rubrik: |
 |
|
Såg räknaren nyss med ett ofantligt stort antal, hade ökat med över 300 sen ca kl. 21,00 ...
Sen försvann den igen ...  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: lör okt 24, 2009 10:10 Rubrik: |
 |
|
| Mina räknare är borta, någon annan som har problem igen med detta tramset ? |
|
| Till överst på sidan |
|
Minning08 (226)
|
Postat: lör okt 24, 2009 10:13 Rubrik: |
 |
|
| Japp, den är borta när jag tittar också. Det går inte ens att få fram den med uppdateraknappen ikväll. Får hoppas att det bara är ett söndagskvällsproblem på en lördagkväll! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: lör okt 24, 2009 10:24 Rubrik: |
 |
|
Det verkar vara sanslöst många söndagar i veckan nu för tiden ...  |
|
| Till överst på sidan |
|
Minning08 (226)
|
Postat: lör okt 24, 2009 10:36 Rubrik: |
 |
|
| Ja o fler o fler verkar det bli. Önskar bara att dagarna var söndagar också! |
|
| Till överst på sidan |
|
melma2 (245)
Registreringsdatum: 20 februari 2007 Inlägg: 1494
|
Postat: lör okt 24, 2009 10:58 Rubrik: |
 |
|
| När jag tittar så funkar det...... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: lör okt 24, 2009 11:05 Rubrik: |
 |
|
Fungerer, fungerer icke ...  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: lör okt 24, 2009 11:32 Rubrik: Re: |
 |
|
| Monte Cassino skrev: | Fungerer, fungerer icke ...  |
Det är frågan. |
|
| Till överst på sidan |
|
jakose-58 (75)
Registreringsdatum: 08 februari 2009 Inlägg: 15
|
Postat: mån okt 26, 2009 6:44 Rubrik: |
 |
|
Blir så trött. Det fungerade ju igår. Nu är det borta igen!! Vad i hela friden håller dom på med? Med tanke på att ett är en av de ämnen som har flest inlägg borde de väl förstå hur viktig den funktionen är?
Eftersom man kan få en räknare att funka på vilken hemsida som helst BORDE det ju inte vara så svårt? Vad vet jag, vad vet jag  |
|
| Till överst på sidan |
|
farkosten (173)
Registreringsdatum: 16 februari 2009 Inlägg: 3
|
Postat: tis okt 27, 2009 9:16 Rubrik: |
 |
|
| Jag har hittat tricket. Peppra på uppdateraknappen cirka 20ggr i följd så fungerar det |
|
| Till överst på sidan |
|
lennuga (166)
Registreringsdatum: 18 april 2004 Inlägg: 1
|
Postat: tor okt 29, 2009 6:59 Rubrik: Re: |
 |
|
| Monte Cassino skrev: | | iors-vän skrev: | | Monte Cassino skrev: | Deras tekniker arbetar med att åtgärda detta och förhoppningsvis ska det vara löst inom kort ... enligt dom själva ...  |
vad är inom kort? Jag starta en tråd om antalet besökare per auktion i mars för då funka det inte heller.... Det är ju typ ett halvår det inte fungerat som det ska  |
Ja vad är inom kort hos Tradera? Allt mellan 1 sekund och evigheten ...
Nu har det ju funkat mellan mars och tills för ett par dagar sen då detta började igen men jag säger som Tradera brukar, ha tålamod ...  |
|
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: tor okt 29, 2009 10:02 Rubrik: |
 |
|
Då var det dags igen!! Nu börjar jag bli förbaskat trött på att besöksräknaren inte funkar!
Vad funkar egentligen på Tradera nu mer?????
Snart struntar jag i att sälja på Tradera mer för inget funkar en längre tid, tycker att det har varit skit sedan de ändrade hela hemsidan!  |
|
| Till överst på sidan |
|
piaper (264)
|
Postat: tor okt 29, 2009 10:21 Rubrik: |
 |
|
| Tänk om alla som lägger ut auktioner bojkottade Tradera, säg en vecka, vad skulle hända då? Kanske skulle dom förstå problemet? Räknaren behövs för dom flesta av oss. Jag röstar för en bojkott. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: tor okt 29, 2009 10:23 Rubrik: |
 |
|
| Röstar för! |
|
| Till överst på sidan |
|
piaper (264)
|
Postat: tor okt 29, 2009 10:34 Rubrik: |
 |
|
| Jag också, om räknarn på denna sida stämmer kan man nog inte hoppas på för stor anslutning, men det är en bra idé. |
|
| Till överst på sidan |
|
melma2 (245)
|
Postat: tor okt 29, 2009 10:42 Rubrik: Re: |
 |
|
| piaper skrev: | | Jag också, om räknarn på denna sida stämmer kan man nog inte hoppas på för stor anslutning, men det är en bra idé. |
Kollade din...den funkar just nu |
|
| Till överst på sidan |
|
melma2 (245)
|
Postat: tor okt 29, 2009 10:47 Rubrik: Re: |
 |
|
| Alex pappa skrev: | Då var det dags igen!! Nu börjar jag bli förbaskat trött på att besöksräknaren inte funkar!
Vad funkar egentligen på Tradera nu mer?????
Snart struntar jag i att sälja på Tradera mer för inget funkar en längre tid, tycker att det har varit skit sedan de ändrade hela hemsidan!  |
Kollade din först.....funkade inte först 2 min senare funkade det.
Vilket jävla strul med denna enkla funktion
SKÄRPNING TRADERA
Ta bort inlägg som ej passar .....det funkar ALLTID |
|
| Till överst på sidan |
|
piaper (264)
|
Postat: tor okt 29, 2009 10:49 Rubrik: |
 |
|
Har kollat själv, fungerar inte, loggat ut och in, fungerar fortfarande inte. Skulle va kul att veta om besöken regades när inte räknaren syns.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: tor okt 29, 2009 10:57 Rubrik: Re: |
 |
|
| piaper skrev: | | Tänk om alla som lägger ut auktioner bojkottade Tradera, säg en vecka, vad skulle hända då? Kanske skulle dom förstå problemet? Räknaren behövs för dom flesta av oss. Jag röstar för en bojkott. |
1 månad !  |
|
| Till överst på sidan |
|
melma2 (245)
|
Postat: fre okt 30, 2009 2:20 Rubrik: Re: |
 |
|
| piaper skrev: | Har kollat själv, fungerar inte, loggat ut och in, fungerar fortfarande inte. Skulle va kul att veta om besöken regades när inte räknaren syns.  |
Jag kollade din nu o det funkade....... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: fre okt 30, 2009 10:21 Rubrik: Re: |
 |
|
| melma2 skrev: | | piaper skrev: | Har kollat själv, fungerar inte, loggat ut och in, fungerar fortfarande inte. Skulle va kul att veta om besöken regades när inte räknaren syns.  |
Jag kollade din nu o det funkade....... |
Hur konstigt är det då? Om nu räknaren fungerar ibland och ibland inte så kan ju din kontoll av egen/andras räknare i princip fungera varannan gång som man kollar ...
En av mina räknare har ju fått fnatt och närmat sig fyrsiffrigt nu. Tror inte det är en normal siffra. Sen om det beror på nån som uppdaterat en massa gånger eller om det är fel på den, det kan jag ju inte säga. Men att räkneverket inte fungerar som det ska är väl tveklöst sant ...  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: lör okt 31, 2009 1:06 Rubrik: |
 |
|
Ja, jag tar bort det om att jag tyckte att ett mirakel hade hänt den första dagen när besöksräknaren fungerade en timme eller så.
Det är bara att inse att här sker inga mirakel, än mindre s.k. lyckade fixningar av fel på denna sajten.
Vad som händer är att det tillkommer fler och fler fel hela tiden.
Kunde själv inte rätta till ett stavfel i rubriken
på en av mina auktioner fast jag försökte en massa ggr.
Skaffa nya kompetenta tekniker som klarar av att laga alla ickefungerande funktioner innan hela sidan rasar!!!  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: fre nov 06, 2009 5:56 Rubrik: |
 |
|
| Nu är det tydligen dags igen - just nu fungerar inte besöksräknaren på en enda av mina auktioner! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: fre nov 06, 2009 6:14 Rubrik: |
 |
|
| Tja samma här, detta är snart löjligt:-) |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: fre nov 06, 2009 6:17 Rubrik: |
 |
|
Inga inrapporterade driftstörningar.  |
|
| Till överst på sidan |
|
Laetitia (755)
Registreringsdatum: 30 november 2003 Inlägg: 155
|
Postat: fre nov 06, 2009 6:33 Rubrik: Re: |
 |
|
| Monte Cassino skrev: | Inga inrapporterade driftstörningar.  |
Ok det är nog en korrekt bedömning av Tradera. Att besöksräknaren inte alltid fungerar räknas inte som drift. En driftstörning är om Tradera inte går att använda, ex serverbrott eller annat större fel. |
|
| Till överst på sidan |
|
tamira (1994)
Registreringsdatum: 16 februari 2003 Inlägg: 446
|
Postat: fre nov 06, 2009 6:53 Rubrik: |
 |
|
När jag kollar era auktioner funkar iaf räknaren. Kan ju vara så att den försvinner för att komma tillbaka. Irriterande JAAAAAA. Undrar om de någonsin kommer att fixa alla problem de har. Har mailat o ringt dem men det är nog så att man får prata med fel personer. Inget illa om supporten, de gör nog så gott de kan. Men att få komma i kontakt med de ansvariga vore nog det bästa. Men om det skulle hjälpa vete 17.
Ha en trevlig kväll. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: fre nov 06, 2009 6:58 Rubrik: Re: |
 |
|
| Laetitia skrev: | | Monte Cassino skrev: | Inga inrapporterade driftstörningar.  |
Ok det är nog en korrekt bedömning av Tradera. Att besöksräknaren inte alltid fungerar räknas inte som drift. En driftstörning är om Tradera inte går att använda, ex serverbrott eller annat större fel. |
Men där har väl besöksräknaren stått med vid det långvariga stoppet tidigare?  |
|
| Till överst på sidan |
|
Laetitia (755)
Registreringsdatum: 30 november 2003 Inlägg: 155
|
Postat: fre nov 06, 2009 7:59 Rubrik: Re: |
 |
|
| Monte Cassino skrev: | | Laetitia skrev: | | Monte Cassino skrev: | Inga inrapporterade driftstörningar.  |
Men där har väl besöksräknaren stått med vid det långvariga stoppet tidigare?  |
Om jag inte minns fel så stod det: "Inga driftstörningar har rapporterats" och under det "att en del medlemmar meddelat att det var vissa problem med besöksräknaren". |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: fre nov 06, 2009 8:02 Rubrik: |
 |
|
Spelar roll?
Detta stod iaf där:
Besöksräknaren på annonssidorna
9 oktober kl. 15:10
Vissa av våra medlemmar undrar över det fakum att besöksräknaren saknas på annonssidorna. Det är ingen permanent åtgärd från Traderas sida, utan ett resultat av en pågående omstrukturering av ett antal servrar. Så ha tålamod - räknaren kommer tillbaka! |
|
| Till överst på sidan |
|
piaper (264)
|
Postat: fre nov 06, 2009 8:23 Rubrik: |
 |
|
Ett under har skett, bud på mina auktioner fast besöksräknaren visar noll. Fixa till detta  |
|
| Till överst på sidan |
|
piaper (264)
|
Postat: fre nov 06, 2009 10:27 Rubrik: |
 |
|
Hur kan man ha 2 bud och en besökare enl räknaren  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: fre nov 06, 2009 10:35 Rubrik: |
 |
|
Nu är dom väck igen, besökarna ...  |
|
| Till överst på sidan |
|
Du kan inte: skapa nya inlägg, svara på inlägg, ändra dina inlägg, ta bort dina inlägg, rösta
|