| Meddelande |
Sergeantber (5)
Registreringsdatum: 09 september 2009 Inlägg: 1
|
Postat: lör okt 31, 2009 10:16 Rubrik: 0:- i frakt enligt objektsbeskrivningen |
 |
|
Men enligt säljaren så kommer frakten att kosta 42 kr. Min undran är om man får/kan skriva så, för enligt de synliga uppgifterna så är frakten 0:- och inget annat( falsk marknadsföring??). Anledningen till att jag vet att frakten kommer kosta 42:- är för att jag mailade säljare efter lagt bud, och enligt säljare så:
"nej,det är inte så,utan den ligger på 42kr,brukar skriva 0 som många andra efter som många köper fler saker o då blir frakten annan oxå.köper man fler så blir ju frakten billigare"
Får man skriva 0:- i frakt i objektsbeskrivningen och sedan ta ut frakt ändå?? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: lör okt 31, 2009 11:06 Rubrik: |
 |
|
Om jag hade vunnit en auktion där fraktrutan anger 0 kr så hade jag inte betalat ett öre för frakt om säljaren velat ha betalt i efterhand!
Fruktansvärt fult när en säljare som sätter 0 kr och sedan kräver frakt ändå!
Men risken är att man får ett negativt från säljaren, inte så roligt när man som du har ett fåtal omdömen. |
|
| Till överst på sidan |
|
rapkin (110)
Registreringsdatum: 13 juli 2009 Inlägg: 27
|
Postat: lör okt 31, 2009 11:31 Rubrik: |
 |
|
Enligt den information jag hittat så gäller den fraktkostnad som är är skriven i fraktrutan.
Står det 0:- så är det 0:- som gäller.
Finns det heller ingen information i annonsen om att frakt tillkommer.
Då kan absolut INTE säljaren komma i efterhand & vilja ha betalat för den. RIKTIGT RUTTET ISÅFALL!!
Står det däremot i objektsbeskrivningen att frakt tillkommer så står det ju, men det är ändå DÅLIGT att inte kunna/vilja uppge den.
På denna länk kan du läsa mer om vad som gäller:
http://www.tradera.com/help/HelpPage.aspx?NodeID=1 222 |
|
| Till överst på sidan |
|
melma2 (245)
Registreringsdatum: 20 februari 2007 Inlägg: 1502
|
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: sön nov 01, 2009 12:24 Rubrik: |
 |
|
| Jag var med om samma sak för några veckor sen. Vann en grej för 20:- och frakten var angiven som 0:-. I ett mail från säljaren efter avslutad auktion fick jag veta att frakten var 50:-... Lite skillnad. Hade aldrig köpt den om jag vetat att frakten var 50:-. Men det var ju bara att betala och se glad ut, jag vill inte ha negativa omdömen pga en sån grej. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: sön nov 01, 2009 1:28 Rubrik: Re: |
 |
|
| VintageSmulor skrev: | | Jag var med om samma sak för några veckor sen. Vann en grej för 20:- och frakten var angiven som 0:-. I ett mail från säljaren efter avslutad auktion fick jag veta att frakten var 50:-... Lite skillnad. Hade aldrig köpt den om jag vetat att frakten var 50:-. Men det var ju bara att betala och se glad ut, jag vill inte ha negativa omdömen pga en sån grej. |
HAHAHA OK, hade själv lagt negativt sen kontaktat tradera så dem tar bort ev negativ du får av han. löjligt att vara rädd inte konstigt dem fortsätte. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: sön nov 01, 2009 4:34 Rubrik: Re: |
 |
|
| EmmiesMamma08 skrev: | | VintageSmulor skrev: | | Jag var med om samma sak för några veckor sen. Vann en grej för 20:- och frakten var angiven som 0:-. I ett mail från säljaren efter avslutad auktion fick jag veta att frakten var 50:-... Lite skillnad. Hade aldrig köpt den om jag vetat att frakten var 50:-. Men det var ju bara att betala och se glad ut, jag vill inte ha negativa omdömen pga en sån grej. |
HAHAHA OK, hade själv lagt negativt sen kontaktat tradera så dem tar bort ev negativ du får av han. löjligt att vara rädd inte konstigt dem fortsätte. |
Tradera tar inte bort något negativt om det inte gäller personangrepp och liknande!
Det är väl inte löjligt att inte vilja få ett hämndnegativt???
Har hört om hur många som helst som får hämnneg och Tradera gör inte ett enda skit för att stoppa det! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: sön nov 01, 2009 5:41 Rubrik: |
 |
|
Ett gemensamt borttagande gör ju Tradera men då måste bägge parter vara överens ...  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: sön nov 01, 2009 7:59 Rubrik: |
 |
|
Det här har blivit jättevanligt.,
Varje gång jag vill bjuda på en vara där det står 0kr i frakt mailar jag därför säljaren och frågor om det är detta som gäller eller vad.
Hittills har SAMTLIGA svarat att porto tillkommer och att de skriver noll kronor pga av att tradera inte gör det möjligt att skriva något annat (?!!!) |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: sön nov 01, 2009 8:00 Rubrik: Re: |
 |
|
| VintageSmulor skrev: | | Jag var med om samma sak för några veckor sen. Vann en grej för 20:- och frakten var angiven som 0:-. I ett mail från säljaren efter avslutad auktion fick jag veta att frakten var 50:-... Lite skillnad. Hade aldrig köpt den om jag vetat att frakten var 50:-. Men det var ju bara att betala och se glad ut, jag vill inte ha negativa omdömen pga en sån grej. |
Problemet är ju att när du inte lämnar neg på säljaren varnar du ju inte köpare efter dig. |
|
| Till överst på sidan |
|
Laetitia (755)
Registreringsdatum: 30 november 2003 Inlägg: 155
|
Postat: sön nov 01, 2009 8:22 Rubrik: Re: |
 |
|
| Yvette_Baguette skrev: | Det här har blivit jättevanligt.,
Varje gång jag vill bjuda på en vara där det står 0kr i frakt mailar jag därför säljaren och frågor om det är detta som gäller eller vad.
Hittills har SAMTLIGA svarat att porto tillkommer och att de skriver noll kronor pga av att tradera inte gör det möjligt att skriva något annat (?!!!) |
Märkligt svar från säljare - att Tradera inte gör det möjligt att skriva något annat. Det är ju fel för det finns ju en ruta där man kan fylla i fraktkostnaden.
Sådana säljare känns inte seriösa. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: tis nov 03, 2009 10:46 Rubrik: |
 |
|
| Jag lägger aldrig bud på en auktion där säljaren skriver en radda ettor eller nior - eller en nolla - i rutan för fraktkostnad! Det känns för osäkert...och oseriöst på nåt sätt. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: tis nov 03, 2009 12:49 Rubrik: |
 |
|
Det svämmar ju fullkomligt över just nu med auktioner där 0:- uppges som fraktkostnad men där säljaren sedan tar ut en helt annan summa (ofta anges det i och för sig i auktionsbeskrivningen att porto tillkommer, men det står ju likväl 0:- i "frakt-rutan").
Det här är ju helsnurrigt.
Dags för Tradera att lägga till ett fraktalternativ som på e-bay: "se auktionsbeskrivning". |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: tis nov 03, 2009 12:51 Rubrik: Re: |
 |
|
| Laetitia skrev: | | Yvette_Baguette skrev: | Det här har blivit jättevanligt.,
Märkligt svar från säljare - att Tradera inte gör det möjligt att skriva något annat. Det är ju fel för det finns ju en ruta där man kan fylla i fraktkostnaden.
Sådana säljare känns inte seriösa. |
Jag tror det menar att Tradera inte medger möjlighet att ange tex att de skickar med posten mot porttabell, eller "frakt tillkommer". Det handlar väl främst om säljare som vill paketera varan först och väga sedan. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: tis nov 03, 2009 1:27 Rubrik: |
 |
|
Det bästa vore väl om säljarna fixar fraktkostnaden och anger den i rutan direkt.
Jag hoppar också över såna annonser och det skulle bli ett evigt mailande om man skall fråga jämt vad frakten blir. Kan säljaren svara på ett mail så kan den banne mig fixa det i samband med utläggningen också ...  |
|
| Till överst på sidan |
|
Minning08 (226)
Registreringsdatum: 05 oktober 2008 Inlägg: 776
|
Postat: tis nov 03, 2009 1:37 Rubrik: Re: |
 |
|
| Monte Cassino skrev: | Jag hoppar också över såna annonser och det skulle bli ett evigt mailande om man skall fråga jämt vad frakten blir. Kan säljaren svara på ett mail så kan den banne mig fixa det i samband med utläggningen också ...  |
Jag ser heller ingen anledning till att bjuda på auktioner där säljarna är så nonchalanta mot köparna att de inte kan fylla i fraktkostnaden. Men så länge som köparna accepterar detta och bjuder så är det säljarnas marknad - dvs de kan bete sig hur som helst och ändå få varorna sålda! Tråkigt med detta utbredda köparförakt som existerar lite här och var på Tradera! |
|
| Till överst på sidan |
|
Tac__3 (4554)
Moderator
Registreringsdatum: 05 oktober 2003 Inlägg: 680
|
Postat: tis nov 03, 2009 11:38 Rubrik: Re: |
 |
|
| Minning08 skrev: | | Monte Cassino skrev: | Jag hoppar också över såna annonser och det skulle bli ett evigt mailande om man skall fråga jämt vad frakten blir. Kan säljaren svara på ett mail så kan den banne mig fixa det i samband med utläggningen också ...  |
Jag ser heller ingen anledning till att bjuda på auktioner där säljarna är så nonchalanta mot köparna att de inte kan fylla i fraktkostnaden. Men så länge som köparna accepterar detta och bjuder så är det säljarnas marknad - dvs de kan bete sig hur som helst och ändå få varorna sålda! Tråkigt med detta utbredda köparförakt som existerar lite här och var på Tradera! |
håller med helt och fullt, ett väldans otyg är det  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: tis nov 03, 2009 11:44 Rubrik: Re: |
 |
|
| Yvette_Baguette skrev: | | Problemet är ju att när du inte lämnar neg på säljaren varnar du ju inte köpare efter dig. |
Jag bad säljaren förtydliga sina auktionstexter och sitt personliga meddelande, för att inte fler skulle hamna i samma sits som jag. |
|
| Till överst på sidan |
|
Tac__3 (4554)
Moderator
|
Postat: ons nov 04, 2009 12:02 Rubrik: Re: |
 |
|
| VintageSmulor skrev: | | Yvette_Baguette skrev: | | Problemet är ju att när du inte lämnar neg på säljaren varnar du ju inte köpare efter dig. |
Jag bad säljaren förtydliga sina auktionstexter och sitt personliga meddelande, för att inte fler skulle hamna i samma sits som jag. |
personliga meddelandet har ju inget alls med en auktion att göra! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: ons nov 04, 2009 12:18 Rubrik: Re: |
 |
|
| Tac__3 skrev: | | personliga meddelandet har ju inget alls med en auktion att göra! |
Det behöver du inte berätta för mig. |
|
| Till överst på sidan |
|
Tac__3 (4554)
Moderator
|
Postat: ons nov 04, 2009 12:26 Rubrik: Re: |
 |
|
| VintageSmulor skrev: | | Tac__3 skrev: | | personliga meddelandet har ju inget alls med en auktion att göra! |
Det behöver du inte berätta för mig. |
nää men tydligen för så många andra...  |
|
| Till överst på sidan |
|
Laetitia (755)
Registreringsdatum: 30 november 2003 Inlägg: 155
|
Postat: ons nov 04, 2009 4:02 Rubrik: |
 |
|
Här är en annan variant på hur man anger sina fraktkostnader om man angivit 0 i fraktkostnad i Betal och fraktvillkor:
Vänligen läs hela auktionsbeskrivningen innan ni lägger ert bud. Lagt bud är = att ni instämmer i mina angivna vilkor och information nedan vad gäller postning, fraktkostnad e t c.
Inga andra villkor än de jag anger i texten nedan gäller ang betal och fraktvilkor. D v s ni behöver inte fundera över de uppgifter som Tradera tvingat in under fliken "Betal och fraktvilkor"
Ja, vad ska man säga? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: ons nov 04, 2009 4:44 Rubrik: Re: |
 |
|
| Monte Cassino skrev: | Det bästa vore väl om säljarna fixar fraktkostnaden och anger den i rutan direkt.
Jag hoppar också över såna annonser och det skulle bli ett evigt mailande om man skall fråga jämt vad frakten blir. Kan säljaren svara på ett mail så kan den banne mig fixa det i samband med utläggningen också ...  |
Kom på en ljus (kanske?)
Om man skriver 50 kr i fraktrutan och sen skriver i objektbeskrivningen att det blir troligen mkt billigare sen då man räknat ut frakten och vägt och paketerat tingesten.
Så kan man ju bara bli positivt överraskad sen av verkliga summan.
Om man bara säljer tunga grejor så kan man ju skriva paketavgifter med en högre summa
och säljer man småprylar som är fjäderlätta kanske man kan skriva in 25 kr.
Alltså jag tror att de flesta som säljer håller med om att det inte är så skoj att packa alla auktionerna i förväg, eller lägga packmaterial ovanpå sakerna som ligger och vippar , och väga innan man vet om man ens får något bud.
Sen behöver man ju slita upp och göra om och klippa ut nya pappersbitar, bubbelplastbitar m.m när folk vinner flera auktioner.
Eller om man får en massa osålda av auktionerna, vilket man oftast får, och vill göra om och göra sakerna attraktivare genom att slå i hop auktioner och eller vad man nu hittar på.
Iofs har jag nu en hylla full med både nya och gamla förpackningar och en massa olika storlekar på bubbelplastbitar , men det ser inte kul ut här hemma. Otroligt stökigt m.a.o.
Sen får vi inte glömma dom som låter köparna välja mellan flera olika leverantörer. Om de väger, skriver fraktkostnad i rutan så vill kunden att man sänder med dhl.
Olika packmaterial för dessa och så blir det till att göra om allt igen. |
|
| Till överst på sidan |
|
Gaudium (269)
Registreringsdatum: 21 januari 2009 Inlägg: 5
|
Postat: lör nov 07, 2009 2:33 Rubrik: |
 |
|
Ibland är 0 kronor okronor, säljaren tar inget för frakt inkl emballage,Jag tycker det är fel att skriva 0 kronor som inte ändå gäller och ange som skäl att hon/han samfraktar. De gör de flesta, men anger ändå frakt just för den varan.
Jag budar aldrig där det står 0 kronor och det sedan inte gäller.Jag brukar ange en beräknad fraktkostnad, Blir den lägre återbetalar jag överskjutande summa, blir den högre står jag för kostnaden. Ganska självklart.Jag tycker den som budar bör få veta vad det kommer att kosta sammanlagt, veta vad man budar på.Tradera borde kräva att man anger fraktkostnaden i rutan och att den ska gälla, såvida den inte blir lägre. |
|
| Till överst på sidan |
|
Maggan71 (43)
Registreringsdatum: 10 augusti 2007 Inlägg: 6
|
Postat: sön nov 08, 2009 2:19 Rubrik: |
 |
|
Här är en annan variant på gardering när det gäller portokostnad:
I auktionens portoruta anges ”26 kr med posten inom Sverige”. I auktionstexten står ”Jag mailar korrekt porto och konto efter vunnen auktion, och därefter önskar jag ha pengarna insatta senast 3 dagar efter mailkontakt. Jag har bara uppskattat porto, men jag bedömmer att det kan skickas som brev så det kan inte kosta många kronor.”
Efter avslutad auktion framkommer att portot gick på 60 kr då vikten var högre än uppskattat samt skrymmande behövdes. Hoppsan!!
Jag protesterade och meddelade att jag betalar porto 30 kr, eftersom jag genom auktionstexten kunnat läsa och därmed accepterat en viss variation från angivna 26 kr. Resten fick säljaren skjuta till. Så blev det till slut, efter ett antal mail fram och tillbaka med en mycket motvillig säljare. Hur trist som helst tycker jag!! |
|
| Till överst på sidan |
|
Maggan71 (43)
Registreringsdatum: 10 augusti 2007 Inlägg: 6
|
Postat: sön nov 08, 2009 2:22 Rubrik: Varför inte ange vikten i auktionen?? |
 |
|
| I de fall där säljaren av en eller annan anledning inte kan/vill ta reda på exakt porto – varför inte väga varan på en exakt våg och ange vikten i auktionen? Ev också cirka-måtten. Då kan köpare iaf bilda sig en uppfattning med hjälp av en portotabell. Samtidigt skulle det hjälpa mycket när man t ex vill försöka buda hem flera auktioner från samma säljare – räkna ihop vikten bara och kolla vad porto ungefär kan bli. Slippa maila säljare och fråga. I förekommande fall får man väl ta med i beräkningen att det ev kan bli skrymmande. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: mån nov 09, 2009 12:20 Rubrik: |
 |
|
nått som jag tycker är märkligt med en del som anger fraktkostnader är att det av någon anledning poppar dit ett par extra kronor?
"skickar med postens gröna påse för 28kr+3kr"
vadå +3kr? Påsen kostar 28kr inklusive frakten, det kan ju inte bli något annat än just 28kr.
Känns iaf som en del plockar ut lite extra vinst på att lägga till ett par kronor på fraktpriset.
Kan tycka det är ok om det täcker embalage osv, men inte kan ett tillknycklat reklamblad vara värt flera kronor extra?
Sen är det ju även så att fraktkostnaden kan vara avgörade för om man köper nått eller inte, iaf när det kommer till billigare saker. |
|
| Till överst på sidan |
|
MIBN (949)
Registreringsdatum: 24 maj 2005 Inlägg: 81
|
Postat: tis nov 10, 2009 7:02 Rubrik: 0 kr eller 111111 kr |
 |
|
| jag är så urbota trött på dessa nonsensfrakter, dvs där frakten skrivs medvetet "fel", dvs 0 kr eller 111111kr. Jag anmäler och anmäler men T verkar inte bry sig. Systemet var bättre tidigare när de som var måna om sina kunder uppgav frakt och de andra skrev att det blir en suprise. |
|
| Till överst på sidan |
|
Minning08 (226)
|
Postat: tis nov 10, 2009 7:37 Rubrik: Re: 0 kr eller 111111 kr |
 |
|
| MIBN skrev: | | jag är så urbota trött på dessa nonsensfrakter, dvs där frakten skrivs medvetet "fel", dvs 0 kr eller 111111kr. Jag anmäler och anmäler men T verkar inte bry sig. Systemet var bättre tidigare när de som var måna om sina kunder uppgav frakt och de andra skrev att det blir en suprise. |
Så länge köparna fortsätter att bjuda på dessa auktioner så kommer vi få dras med dem, tyvärr. Det enda effektiva skulle vara om folk slutade ställa upp på vissa säljares trams... men det är väl en önskedröm. Sedan gnälls det på forumet när de känner sig "lurade" på fraktkostnaden..... |
|
| Till överst på sidan |
|
Hundägaren (652)
Moderator
Registreringsdatum: 02 september 2003 Inlägg: 460
|
Postat: tis nov 10, 2009 7:51 Rubrik: |
 |
|
Tror att Tradera nu börjat jobba med såna fraktkostnader samt upplägget med 1 kr utrop, köp nu 2 kr sen hundratals kr i frakt för att slippa Traderaavgifterna.
Har sett flera säljare som nu slutat med det och Tradera har även skrivit in detta i sina regler. Där står nu även att fraktkostnad och alla andra tillägg ska stå med i objektsbeskrivningen. |
|
| Till överst på sidan |
|
Minning08 (226)
|
Postat: tis nov 10, 2009 7:55 Rubrik: |
 |
|
| Jo, jag såg även att de skriver i hjälpen att det är den frakt som står i rutan som gäller. De ber säljarna att inte skriva frakten i objektbeskrivningen för att undvika missförstånd. |
|
| Till överst på sidan |
|
MIBN (949)
Registreringsdatum: 24 maj 2005 Inlägg: 81
|
Postat: tis nov 10, 2009 8:36 Rubrik: |
 |
|
Jag hoppas verkligen att de lyckas få bort de värsta avarterna. Att det står klart att det tillkommer ex 200 kr i exp.avg. stör mig inte så, värst tycker jag dessa 0 eller 11111 där det kan komma vilka tillägg som helst sedan.
Det finns ju ännu ingen "snabbruta" för att anmäla märklig fraktkostnad och inte verkar de ta bort annonserna. Men, det tar väl lite tid..... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: lör nov 14, 2009 12:30 Rubrik: |
 |
|
Jag har prövat att anmäla en auktion till Tradera där det stod 0 kronor frakt uppe till höger och 36 kr i auktionsbeskrivningen.
Hände ingenting. |
|
| Till överst på sidan |
|
trixen (1175)
Registreringsdatum: 24 februari 2001 Inlägg: 5
|
Postat: ons nov 18, 2009 12:34 Rubrik: |
 |
|
| För det första vet man ju inte i vilken ruta man ska skriva den avgörande frakten då kanske köparen inte har varken bussgods eller schenker på plasen där man bor. Jag håller mest till under mopeddelar och skriver 0 med posten, men där är alla så inkörda med detta förfarande att dom inte bryr sig, dom förstår att det kommer en fraktavgift i allafall, och att vi då vid mailkontakt med varandra kommer överens om bästa sättet att skicka (vanligtvis billigast). Kommer Tradera och tjafsar om detta, det ska bara upplysas om att när jag kanske har 40-50auktioner ute och ska förpacka alla och uppge frakten. Det kan sedan hända att en köpare vinner 10-13 auktioner av mig, så tänker ju inte jag stå och slita upp 13 paket för att göra samfrakt. I paketen kan ligga ett styre, i en annan en cylinder, en tredje en motor, i en fjärde ett bakhjul o.s.v. Så mycket förpackningsmaterial som åtgår till detta vägrar jag göra, så det får bli en rad med att samfrakt görs inte av mig. |
|
| Till överst på sidan |
|
Minning08 (226)
|
Postat: ons nov 18, 2009 1:39 Rubrik: Re: |
 |
|
| trixen skrev: | | För det första vet man ju inte i vilken ruta man ska skriva den avgörande frakten då kanske köparen inte har varken bussgods eller schenker på plasen där man bor. Jag håller mest till under mopeddelar och skriver 0 med posten, men där är alla så inkörda med detta förfarande att dom inte bryr sig, dom förstår att det kommer en fraktavgift i allafall, och att vi då vid mailkontakt med varandra kommer överens om bästa sättet att skicka (vanligtvis billigast). Kommer Tradera och tjafsar om detta, det ska bara upplysas om att när jag kanske har 40-50auktioner ute och ska förpacka alla och uppge frakten. Det kan sedan hända att en köpare vinner 10-13 auktioner av mig, så tänker ju inte jag stå och slita upp 13 paket för att göra samfrakt. I paketen kan ligga ett styre, i en annan en cylinder, en tredje en motor, i en fjärde ett bakhjul o.s.v. Så mycket förpackningsmaterial som åtgår till detta vägrar jag göra, så det får bli en rad med att samfrakt görs inte av mig. |
Inom vissa kategorier är det svårt att ange frakt, t ex försäljning av levande växter, jättestora kollin som du kanske har osv. Men där är ju som du skriver köparna medvetna om problemet så det är oftast inget problem. Men det är inte de auktioner som det är flest av här på Tradera.
Merparten av alla säljare kan och bör ange sin frakt i rutan. Ni som inte kan får skriva i fraktvillkoren så att köparna begriper. Men när du har sålt 15 styren så borde du ju rimligtvis kunna veta på ett ungefär vad frakten blir, likaså när du har sålt ungefär lika stora maskinprylar och vet vad de väger. Förpackningsmaterialet kan ju inte skilja sig åt så himla mycket i vikt att du måste packa färdigt allt. Jag väger min pryl jag ska sälja, kollar in en lämplig kartong och uppskattar en fraktkostnad. Hittills har jag aldrig räknat fel, men det kommer väl.
Fraktkostnaden som man skriver in i rutan är ett förslag till fraktkostnad med ett visst fraktbolag inom Sverige. Väljer köparen ett annat bolag så blir det helt enkelt en annan fraktkostnad. Det går att ange flera olika sorters frakter genom att trycka in fler. Dessutom finns en hel flik för fraktvillkor man kan använda sig av.
Samfrakt kan väl inte vara något problem heller för det skriver man in under fraktvillkoren. Och jag tror inte att det finns en köpare som inte begriper att fraktkostnaden blir annorlunda för en samfrakt! |
|
| Till överst på sidan |
|
Du kan inte: skapa nya inlägg, svara på inlägg, ändra dina inlägg, ta bort dina inlägg, rösta
|