Forum
Förstasidan | Forum | Om medlemskap | Blivit blåst - Tjänar det n...
Sök i forumen: Detaljerad sökning
Blivit blåst - Tjänar det något till att polisanmäla?
Meddelande
Rikard0 (34)

Registreringsdatum:
12 september 2005

InläggPostat: tor okt 08, 2009 5:04    Rubrik: Blivit blåst - Tjänar det något till att polisanmäla? Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Jag har råkat ut för en till synes pålitlig säljare som den senaste månaden i princip bara dragit på sig negativa omdömen i stil med "Varan dök aldrig upp". Min vara verkar heller inte dyka upp. Är det någon vits med att polisanmäla eller är det bara att acceptera förlusten och shoppa vidare??
Till överst på sidan
Parvelito (2299)

Registreringsdatum:
27 oktober 2008

InläggPostat: tor okt 08, 2009 5:17    Rubrik: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Om ni är många som blivit blåsta är det definitivt idé att polisanmäla. Polisen "älskar" att kunna reda upp många fall med så lite arbete som möjligt, så ju fler anmälningar, desto större sannolikhet att den lille lurifaxen får stå till svars.

Å andra sidan, handlar det om mindre än 100kr så kostar kanske din tid för att göra anmälan betydligt mer än vad det hela handlar om.
Till överst på sidan
Rikard0 (34)

Registreringsdatum:
12 september 2005

InläggPostat: tor okt 08, 2009 5:27    Rubrik: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Inlägget är borttaget av forumets Moderatorer/Administratör då det inte är tillåtet att skriva ut andra medlemmars uppgifter eller varna för andra medlemmar i forumet.

För hjälp eller frågor kring detta hänvisar vi istället till Tradera support:
support@tradera.com
Till överst på sidan
Rikard0 (34)

Registreringsdatum:
12 september 2005

InläggPostat: tor okt 08, 2009 5:35    Rubrik: Re: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Rikard0 skrev:
Inlägget är borttaget av forumets Moderatorer/Administratör då det inte är tillåtet att skriva ut andra medlemmars uppgifter eller varna för andra medlemmar i forumet.

support@tradera.com

Sorry! Visste inte det. Razz

Hur som helst. 154kr blev jag blåst på. Ska vänta nån vecka till, sen blir det polisen.
Till överst på sidan
melma2 (245)

Registreringsdatum:
20 februari 2007

InläggPostat: tor okt 08, 2009 11:45    Rubrik: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Du lämnar väl iaf ett NEGATIVT omdöme på säljaren
Varning Varning Wink
Till överst på sidan
elixir (12)

Registreringsdatum:
04 juni 2006

InläggPostat: lör okt 10, 2009 9:03    Rubrik: Re: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

support@tradera.com
Till överst på sidan
tjipp-tjopp (1524)

Registreringsdatum:
14 juli 2008

InläggPostat: lör okt 10, 2009 9:46    Rubrik: OTROLIGA TRADERA Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Jag kan bara säga generellt tradera borde ta lite mer ansvar än vad dom gör.Men dom skiter i att folk blir lurade.Jag vet 1 säljare som blev visserligen avstängd men hur kan man få lurat av minst 130 personer från oss köpare på summor mellan 400-2700:-.Säljaren har idag 5% positiva omdömen.Dåligt av Tradera att man inte får lägga ut såna rötägg dom förstör förtroendet för oss
Till överst på sidan
simsod (376)

Registreringsdatum:
24 april 2004

InläggPostat: ons okt 14, 2009 5:47    Rubrik: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Hej, jag blev också lurad på en vara nyligen, köpte regnkläder i nyskick som var trasiga och nötta och säljaren vill inte betala tillbaka pengarna (cirka 300:-).

Hur gör man när man polisanmäler, måste det vara en viss minsta summa det handlar om? Tar det mkt tid i anspråk?
Mvh/ simsod
Till överst på sidan
melma2 (245)

Registreringsdatum:
20 februari 2007

InläggPostat: tor okt 15, 2009 4:39    Rubrik: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Klaga här går bra MEN sätta ett negativt omdöme vågar ni inte.......Det tycker jag är dåligt
Till överst på sidan
pera_1965 (58)

Registreringsdatum:
05 februari 2008

InläggPostat: lör okt 31, 2009 9:59    Rubrik: Ge negativt omdöme Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Missköter säljaren sina åtagande så ge negativt omdöme, vad kan man förlora på det?
Man får negativt omdöme tillbaka.
So what.........
Vet man att man har rätt och man får rätt i de juridiska instanserna senare, är det något som jag kan leva med i allafall.
Till överst på sidan
Nillak (544)

Registreringsdatum:
09 februari 2002

InläggPostat: tis nov 03, 2009 9:58    Rubrik: Re: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

melma2 skrev:
Klaga här går bra MEN sätta ett negativt omdöme vågar ni inte.......Det tycker jag är dåligt

Visst kan man leva på neg. omdöme om man förtjänar dom, men här är Tradera hur taskig som helst för dom hjälper dig inte fast man bevisligen kan se att det är hämdbetyg.
Och lägga ner en massa tid till juridiska instanser har man knappast tid med om man skulle ge neg. till alla som gjort sig förtjänta av neg.
Och polisanmälningarna är lika menigslösa, får sitta ta o ta spydigheter för 400-500:- hos polisen är inget nöje heller, och jag förstår poliserna för nog behövs dom till annat.
Till överst på sidan
USAconnection (1126)

Registreringsdatum:
28 september 2005

InläggPostat: ons nov 18, 2009 10:19    Rubrik: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Citat:
Jag kan bara säga generellt tradera borde ta lite mer ansvar än vad dom gör.Men dom skiter i att folk blir lurade.Jag vet 1 säljare som blev visserligen avstängd men hur kan man få lurat av minst 130 personer från oss köpare på summor mellan 400-2700:-.Säljaren har idag 5% positiva omdömen.Dåligt av Tradera att man inte får lägga ut såna rötägg dom förstör förtroendet för oss

Jag tror att jag känner igen säljaren, jag hade tänkt sälja en likadana objekt som säljaren brukade sälja, kom på personen eftersom jag ville göra lite sk marknadsundersökning, kolla slutbud,osv.

Det verkar som den personen började med att sälja billigare objekt på tradera, typ 10 kronor tills han fick sin lager på FINA omdömen. Sen helt plötsligt så började han sälja som du sa för summor mellan 400 och 2700 kronor (och ännu mer om jag minns rätt).

Tycker verkligen SYND om de som blev blåst av säljaren! Och jag måste också säga att jag har ingen lust att sälja samma objekten, känns som många skulle bli då misstänksam av MIG.

Säljaren finns såklart inte längre som medlem på tradera, jag hittar varken sina avslutade auktioner eller omdömen genom sökning. Hoppas det betyder att Polisen fick tag i personen och inte bara att det var för länge sen.

Jag vet inte hur tradera skulle kunna skydda köpare här från såna skurkar, verkar som han sålda alla sina varor under ett kort period, allting var redan sålda innan första blåsningen. Han var också medlem här sen länge.
Till överst på sidan
CalleHedstrom (20)

Registreringsdatum:
16 augusti 2006

InläggPostat: ons nov 18, 2009 8:47    Rubrik: Re: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Rikard0 skrev:
Rikard0 skrev:

support@tradera.com

Sorry! Visste inte det. Razz

Hur som helst. 154kr blev jag blåst på. Ska vänta nån vecka till, sen blir det polisen.

Det är klart att vi ärliga köpare/säljare inte får varna för falska säljare. Fattades bara Evil or Very Mad
Till överst på sidan
Minning08 (226)

Registreringsdatum:
05 oktober 2008

InläggPostat: ons nov 18, 2009 9:17    Rubrik: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Fast det är ganska skönt att piratkopiesäljande bedragande säljare inte får varna för ärliga originalsäljare!
Till överst på sidan
zackdircan (127)

Registreringsdatum:
01 september 2009

InläggPostat: tor nov 19, 2009 7:55    Rubrik: Re: OTROLIGA TRADERA Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

tjipp-tjopp skrev:

Shocked im back!
been there, done that, gonna do it again! Shocked
110st rättare sagt! Very Happy
Till överst på sidan
bjomark77 (536)

Registreringsdatum:
04 augusti 2002

InläggPostat: lör nov 21, 2009 12:52    Rubrik: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Vann en auktion i onsdags, ett spel till PS3, och fick mejl snabbt från säljaren. Eftersom jag ville ha spelet fort var jag ju snabb och betalade, säljaren hade ju bara 1 negativt omdöme av någon som misstolkat auktionstexten, och över 100 positiva.

Eftersom jag inte fick spelet under dagen så skickade jag ett mejl till säljaren för att se om spelet är skickat. Då visar det sig att den mejladressen inte finns längre och kontot här på Tradera är avaktiverat, kontaktuppgifterna ändrade och det har kommit in ett 20 tal NEG. omdömen idag.

Nu är det ju "bara" 410:- (mycket om man är arbetslös.) som jag betalat in in till honom, men hör jag inget så blir det en polisanmälan i början av nästa vecka.
Till överst på sidan
schumi74 (18)

Registreringsdatum:
03 februari 2008

InläggPostat: lör nov 21, 2009 1:04    Rubrik: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

support@tradera.com
Till överst på sidan
bjomark77 (536)

Registreringsdatum:
04 augusti 2002

InläggPostat: lör nov 21, 2009 1:25    Rubrik: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Är du synsk? Wink

Bara hoppas att Tradera kan fixa en lösning så att man slipper rötäggen på denna sida.
Till överst på sidan
Knarcus (3)

Registreringsdatum:
15 februari 2009

InläggPostat: lör nov 21, 2009 4:13    Rubrik: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

support@tradera.com
Till överst på sidan
VintageSmulor (1223)

Registreringsdatum:
07 oktober 2003

InläggPostat: lör nov 21, 2009 10:39    Rubrik: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Men gud.. Kan inte Tradera hålla lika bra koll på bluffmakare som de håller på att ingen nämner någons nick i forumet? Herregud. Tur att jag bara köper billiga saker här, när man inte ens kan lita på någon som har över 100 positiva omdömen liksom.
Till överst på sidan
melma2 (245)

Registreringsdatum:
20 februari 2007

InläggPostat: lör nov 21, 2009 10:46    Rubrik: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

Det måste ha spårat ut hos denne säljare de sista dagarna.
Stackars er som blivit blåste.
Många julklappspengar som gått åt o inga klappar som blir levererade.
Tänker på er alla......för ni blev många o fler tillkommer nog ännu......
Till överst på sidan
Monte Cassino (685)

Registreringsdatum:
30 juni 2005

InläggPostat: lör nov 21, 2009 11:24    Rubrik: Re: Svara med citat Anmäl inlägg till moderator eller administratör

VintageSmulor skrev:
Men gud.. Kan inte Tradera hålla lika bra koll på bluffmakare som de håller på att ingen nämner någons nick i forumet? Herregud. Tur att jag bara köper billiga saker här, när man inte ens kan lita på någon som har över 100 positiva omdömen liksom.

Man får nämna nick/alias om den har skrivit i tråden ... Confused
Till överst på sidan

Svara

Visa inlägg nyare än:   
Du kan inte: skapa nya inlägg, svara på inlägg, ändra dina inlägg, ta bort dina inlägg, rösta

Tradera AB. Copyright ©1999-2008 Tradera AB
Kontakta oss | Bannerannonsering