| Meddelande |
Dvdjake (1403)
Registreringsdatum: 02 januari 2007 Inlägg: 56
|
Postat: lör mar 07, 2009 6:43 Rubrik: |
 |
|
| Dessutom över helger så att Tradera inte hinner agera! |
|
| Till överst på sidan |
|
Zetsubou (54)
Registreringsdatum: 01 januari 2009 Inlägg: 1
|
Postat: lör mar 07, 2009 11:22 Rubrik: |
 |
|
Inlägget är borttaget av forumets Moderatorer/Administratör då det inte är tillåtet att skriva ut andra medlemmars uppgifter eller varna för andra medlemmar i forumet. Det går bra att diskutera sak men inte person.
För hjälp eller frågor kring detta hänvisar vi istället till Tradera support:
support@tradera.com |
|
| Till överst på sidan |
|
Dvdjake (1403)
|
Postat: mån mar 09, 2009 9:32 Rubrik: |
 |
|
| Jag vill ändå applådera Tradera i detta läge. Jag har givit mycket kritik men nu verkar det vara ordning och handlingskraftighet. Sånt skall applåderas! |
|
| Till överst på sidan |
|
Dvdjake (1403)
|
Postat: mån mar 09, 2009 5:41 Rubrik: |
 |
|
Kolla in dessa härligheter:
Han som har auktionen har varit till "landet i väst". Det råkar inte vara USA? Isåfall är filmen region 1, vilket det inte verkar vara. Han kan spela den på sin spelare. Det står region 1 NTSC på baksidan men DVD9 på skivan vilket är pirat. Alla som varit till tex Thailand vet detta. Sedan har den DTS-ljud vilket nog inte är standard på Disneys Fantasia-utgåvor...
I vilket fall så är filmen han prånglar pirat. Hävdar han att de är legitima USA-importer är han lika körd. Dessa är inte ok på Tradera.
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=86 603998 |
|
| Till överst på sidan |
|
Dvdjake (1403)
|
Postat: mån mar 09, 2009 5:42 Rubrik: |
 |
|
Haha, såg att han skrivit R2=region 2 i rubriken...ändå står det NTSC region 1 i rutan på baksidan av DVD:n. Dessa amatörer!  |
|
| Till överst på sidan |
|
Dvdjake (1403)
|
|
| Till överst på sidan |
|
Dvdjake (1403)
|
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: tor mar 12, 2009 12:10 Rubrik: |
 |
|
Jag sitter och funderar på en sak.
Det är en säljare som verkar ha ett obegränsat lager av
Return to Eden - 1983.
Tv-serien. Den är väldigt sällsynt och dyr.
Det verkar inte som allt stämmer här. Dom säljs i dvd-fodral för 4 skivor, trots att det bara är 3st i fodralen. Och i originalet som det också står på omslaget så ska den bara vara på två dvd.
Och självklart region 0 också.
Omslaget stämmer inte heller, en del av det är bortklippt. märkligt. Men alla som köpt såna verkar vara nöjda så.
Jag är inte speciellt intresserad av att betala dyra pengar för en kopia om det nu är så.
Är det nån som har någon mer info om dessa? |
|
| Till överst på sidan |
|
Nina .H (952)
Registreringsdatum: 18 augusti 2006 Inlägg: 460
|
Postat: tor mar 12, 2009 12:47 Rubrik: |
 |
|
Du menar tydligen mig!
De ser iallafall inte ut som kopior vad jag kan se, jag har köpt dom inplastade från en annan säljare och enligt honom så är det inga kopior. |
|
| Till överst på sidan |
|
Nina .H (952)
Registreringsdatum: 18 augusti 2006 Inlägg: 460
|
Postat: tor mar 12, 2009 1:09 Rubrik: Re: |
 |
|
| FilmMaffian skrev: | Jag sitter och funderar på en sak.
Det är en säljare som verkar ha ett obegränsat lager av
Return to Eden - 1983.
Tv-serien. Den är väldigt sällsynt och dyr.
Det verkar inte som allt stämmer här. Dom säljs i dvd-fodral för 4 skivor, trots att det bara är 3st i fodralen. Och i originalet som det också står på omslaget så ska den bara vara på två dvd.
Och självklart region 0 också.
Omslaget stämmer inte heller, en del av det är bortklippt. märkligt. Men alla som köpt såna verkar vara nöjda så.
Jag är inte speciellt intresserad av att betala dyra pengar för en kopia om det nu är så.
Är det nån som har någon mer info om dessa? |
Måste också säga att det är inte bara jag som sålt Tillbaka till Eden serien.
Tycker att det är lite tråkigt att man inte kan maila och fråga mig innan man vräker av dig på forumet att det är troligen kopior.
Jag skulle aldrig sälja en kopia av något medvetet.
Vad jag har sett så ser det ut som original discar som ligger i fodralet.
Sedan låter det som på dig att jag sitter och trycker upp skivor, det är inte så roligt att folk tror det om mig.
Men du får tro vad du vill, jag kan inte mer än säga vad jag fått besked på från säljaren jag köpte filmerna av. |
|
| Till överst på sidan |
|
Dvdjake (1403)
|
Postat: tor mar 12, 2009 7:27 Rubrik: |
 |
|
Jag kan nog i stort sett garantera att NinaH är en 100% ärlig och legitim säljare som EJ skulle befatta sig med piratDVD. Inte frivilligt i allafall.
Däremot är frågan befogad när det gäller Eden-filmerna. De är OTROLIGT sällsynta och NinaH:s leverantör verkar ha rätt många. Originalen är dyra på tex ebay och amazon med summor runt 500 kr. Därför verkar det konstigt. Men jag har personligen inte tagit upp frågan här då jag inte alls är säker på att det inte är original.
Det finns även en annan säljare som säljer Macahan, varje svensks favoritserie. En säljare i Norge som har brända skivor med svensk text. Enda sättet att få tag i serien. Pirat javisst, men det finns ingen förlaga. Det finns liksom inget fysiskt att kopiera. En svår fråga det där. |
|
| Till överst på sidan |
|
Dvdjake (1403)
|
Postat: tor mar 12, 2009 7:32 Rubrik: |
 |
|
Jag måste nog säga att jag är mycket tveksam till Return to Eden. Det skall vara 2 DVD och nu är det 3. Det är vanligt när man kopierar med undermåliga skivor att det inte ryms på 2 skivor. Minns alla piratboxar tidigare med hela serien på 68 discar även om de rymdes på 34 i originalboxen. Dessutom så stämmer inte fodralet riktigt på Eden-filmen.
Men den är ändå välgjord och jag tror INTE att NinaH misstänkte att det kunde vara pirat. Jag hade lätt kunnat gå på den niten själv.... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: tor mar 12, 2009 11:59 Rubrik: |
 |
|
Med 99% säkerhet så är det en välgjord kopia.
Bara att det är 3 dvd och på omslaget står det 2 tycker jag borde få det flesta att fundera....
Men kör hårt, är köparna nöjda så. Tycker bara folk har rätt att veta sanningen innan dom lägger ut dyra pengar på något.
Jag tror inte heller att Säljaren är den skyldige här, det finns många välgjorda kopior, och är man ingen expert så är det inte lätt att hålla koll på allt själv.
Jag blir så förbannad när man kollar in på animeavdelningen och i stort sett allt är kopior. Säljare som har ute mängder med auktioner och samtidigt fått flera negativa betyg pga att folk fått kopior, tragiskt att dom får vara kvar.
Här har vi ett ex på en riktig ful-film
http://www.tradera.com/STUDIO-GHIBLI-18-filmer-Fri -frakt--auktion_87002467
Ghibli har bara en officiell box och den är väldigt sällsynt och svindyr, den här va inte ens särskilt fräsch. Och så har dom skrivit i auktionen:
OBS: Vi säljer aldrig bootlegs, inofficiella DVD eller andra inofficiella produkter.
Lögner på hög nivå. Kanske borde ändra texten till vi säljer bara bootlegs. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: fre mar 13, 2009 3:18 Rubrik: |
 |
|
Är det nån som vet om det brukar ge resultat att rapportera ful-filmer?
Har provat nu med ett par klockrena kopior.
Men dom är fortfarande kvar. Verkar märkligt, hoppas dom bara är sega och att auktionerna försvinner här framöver.
Känns ju rätt så meningslöst att rapportera om ändå ingen bryr sig. |
|
| Till överst på sidan |
|
alexzien (577)
Registreringsdatum: 02 juni 2005 Inlägg: 133
|
Postat: lör mar 14, 2009 9:17 Rubrik: Re: |
 |
|
| FilmMaffian skrev: | Är det nån som vet om det brukar ge resultat att rapportera ful-filmer?
Har provat nu med ett par klockrena kopior.
Men dom är fortfarande kvar. Verkar märkligt, hoppas dom bara är sega och att auktionerna försvinner här framöver.
Känns ju rätt så meningslöst att rapportera om ändå ingen bryr sig. |
Jag har lyckats få bort ett antal Disneyklassiker genom att anmäla auktionen iaf. Har aldrig provat anmäla dvd-boxar dock. Men det viktigaste när man anmäler är att man skriver utförligt hur man ser att det är en kopia och vart man kan se hur den ska se ut när det är äkta. Alltså "källa" till det man skriver. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: lör mar 14, 2009 10:58 Rubrik: |
 |
|
Jojo, har skrivit precis varför dessa boxar inte kan vara original.
Nu har det gått ett par dar och inget har hänt, nån har till och med hunnit köpa en av dessa på köp nu. Så en person kommer att få en ful-box tack vare att Tradera inte verkar göra sitt jobb.
Och nu när det är helg så lär det väl inte hända nåt heller. Måste vara kopiornas paradis. |
|
| Till överst på sidan |
|
Minning08 (226)
Registreringsdatum: 05 oktober 2008 Inlägg: 776
|
Postat: lör mar 14, 2009 3:13 Rubrik: Re: |
 |
|
| alexzien skrev: | | Men det viktigaste när man anmäler är att man skriver utförligt hur man ser att det är en kopia och vart man kan se hur den ska se ut när det är äkta. Alltså "källa" till det man skriver. |
Det här tror jag är det absolut viktigaste vid en anmälan. Att Tradera kan kontrollera att det man säger stämmer genom någon "oberoende" källa. Om jag skulle anmäla bara utefter mina egna kunskaper och inte kunna hänvisa till HUR jag vet det så har ju Tradera ingen möjlighet att veta att jag verkligen VET vad jag skriver om. |
|
| Till överst på sidan |
|
Dvdjake (1403)
|
Postat: mån mar 16, 2009 8:45 Rubrik: |
 |
|
| Jag har erbjudit mina tjänster. Jag är nog det närmaste man kan kalla expert när det gäller piratkopior. Arbetat med det och har stött på sådana sedan mitten av 80-talet. |
|
| Till överst på sidan |
|
Dvdjake (1403)
|
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: lör mar 21, 2009 12:21 Rubrik: |
 |
|
Tråkigt att se. Stargate Atlantis boxen stängde dom aldrig ner så nu är den avslutad och en person kommer bli ägare till en ful-box.
Man börjar känna sig uppgiven, jag har provat anmäla ett helt gäng av uppenbara kopior och inte en av dessa har blivit nedstängda, dom verkar inte bry sig så hårt om allt fuffens som pågår. |
|
| Till överst på sidan |
|
Dvdjake (1403)
|
Postat: lör mar 21, 2009 4:24 Rubrik: |
 |
|
| Jo, det var en som passerade. Men det har blivit avsevärt bättre nu när de stora skurkarna upphört. Dock är anime och spelmarknaden ganska ful fortfarande. Men man skall inte ge upp. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
|
| Till överst på sidan |
|
Dvdjake (1403)
|
Postat: mån mar 23, 2009 11:17 Rubrik: |
 |
|
Den anmälde jag 10 minuter efter att den kom upp..  |
|
| Till överst på sidan |
|
alexzien (577)
Registreringsdatum: 02 juni 2005 Inlägg: 133
|
Postat: mån mar 23, 2009 11:32 Rubrik: |
 |
|
Den är iaf borta nu  |
|
| Till överst på sidan |
|
Dvdjake (1403)
|
Postat: mån mar 23, 2009 2:23 Rubrik: |
 |
|
| En drömbox för mig om den fanns.... |
|
| Till överst på sidan |
|
katpet23 (24)
Registreringsdatum: 07 oktober 2008 Inlägg: 1
|
Postat: tor apr 30, 2009 12:42 Rubrik: |
 |
|
det är tyvärr inte bara boxar som är pirat längre...inte nog med att det inte står något om det i beskrivningen, det är dessutom en riktigt usel och sönderrepad hembränd film man får hem. visserligen är omslaget det äkta, men hur kul är det att betala pengar för ett omslag ?
nä, nu får tradera ta krafttag mot de som tjänar pengar på piratkopior. |
|
| Till överst på sidan |
|
impiety (189)
Registreringsdatum: 16 april 2006 Inlägg: 9
|
Postat: ons sep 23, 2009 10:51 Rubrik: |
 |
|
Angående hela anime problemet så var det något jag tog upp redan 2006 (http://forum.tradera.com/viewtopic.php?t=293) med tradera samt säljarna.
Tradera trots upprepade förklaringar ifrån min sida fattade verkligen noll och vägrade ta bort användarna och deras auktioner.
Jag försåg dem med länkar,bilder, bevis ... allt.
Men nej nej, så jag tror definitivt att det handla om okunskap och PENGAR framförallt.
Fick dessutom igång diskussioner med några utav säljarna som jag faktiskt sparat i min inbox där vi diskuterar att det är bootlegs osv dock bedyrar han/hon hårt att det just han/hon säljer är äkta och att han/hon köpet det ifrån kina med certifikat och allt möjligt sådant strunt.
När jag frågar vart ifrån så vägrar han/hon självklart och hävdar att jag kommer stjäla hans "affärsidé".
Jag kom i början till tradera för att sälja anime och jag skulle kunnat gjort det med original till väldigt bra priser men INGET jag gjorde kunde rå på bootleg/pirat priserna så det var bara att strunta i MIN affärsidé.
Tråkigt när man hade en stor chans å förse Sverige med ÄKTA billig anime.
Men iaf, man ser nu att när jag nu kollar så har vissa säljare försvunnit.
Om det har å göra med Tradera eller om de bara tröttnat vet jag inte.
Innan var de iaf 4-5 stora säljare, nu ser jag bara en väldigt stor säljare av piratkopier samt en lite mindre säljare.
Dock är det fortfarande så jäkla löjligt varför de låter personerna i fråga fortsätta.
Skulle vilja se Traderas resonemang runt detta, hur det kan tillåta dessa idioter att få fortsätta. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: lör sep 26, 2009 12:10 Rubrik: Re: |
 |
|
| impiety skrev: | | Skulle vilja se Traderas resonemang runt detta, hur det kan tillåta dessa idioter att få fortsätta. |
Kan det bero på något så enkelt som provision? Mjo, man kan ju undra ibland... |
|
| Till överst på sidan |
|
Rock Lee (152)
Registreringsdatum: 02 juni 2004 Inlägg: 3
|
Postat: lör sep 26, 2009 12:14 Rubrik: |
 |
|
Detsamma gäller under Anime sektionen, sjukt många auktioner där som är bootlegs och liknande.
Bara för att ta 1 exempel så har ALDRIG Sailor Moon släppts komplett och än mindre på DVD |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
Postat: ons okt 28, 2009 5:06 Rubrik: |
 |
|
Någon som kan hjälpa mig: Köpte TRUE BLOOD säsong 2 från ebay.com
Men jag är tveksam om det är original, det var en jättefin box men discarna låg i billigt rosa plast fickor. Eng texten är lite knepig men bilden är kanonfin, det är texten och plastfickorna som gör mig misstänksam.
Discarna ser ut som original.
Någon som vet vad man ska kolla, vill faktiskt inte sälja något som är kopior. |
|
| Till överst på sidan |
|
Du kan inte: skapa nya inlägg, svara på inlägg, ändra dina inlägg, ta bort dina inlägg, rösta
|