Tradera admin 1
Administratör
Registreringsdatum: 21 april 2008 Inlägg: 711
|
Postat: fre apr 25, 2008 10:48 Rubrik: Hjälpavsnitt |
 |
|
Hur skriver jag ett inlägg eller skapar en ny tråd?
Klicka på ”Svara” för att skriva ett inlägg i en tråd. Observera att ett skrivet inlägg inte kan redigeras eller raderas.
För att skapa en ny tråd i en kategori, klickar du på ”Nytt ämne” på antingen kategori- eller trådsidan.
För att använda någon av de inbyggda funktionerna, till exempel fetstil eller kursiv stil, så markerar du den aktuella texten och klickar på respektive ikon. Ikonerna för de olika funktionerna finner du ovanför inläggsformuläret.
För att skriva ett inlägg eller skapa en tråd måste du vara medlem på Tradera och vara inloggad.
Bli medlem här
Hur skapar jag en omröstning?
Det är enkelt att skapa en omröstning. När du postar en ny tråd ser du ”Lägg till omröstning” under inläggsformuläret. Skriv in en fråga för omröstningen i “Omröstningsfråga”-rutan och sedan minst två och max 10 alternativ i “Svarsalternativ”-rutorna. Skriv in ett svarsalternativ per rad och klicka på ”Lägg till” för att lägga till flera alternativ.
Du kan också välja hur länge omröstningen ska pågå (0 för en omröstning som aldrig tar slut).
Hur rapporterar jag inlägg till en moderator?
Bredvid inlägget som du vill rapportera finns en ikon som visar ett utropstecken (!). Klicka på denna ikon och du kommer att guidas igenom stegen som krävs för att rapportera inlägget.
Kan jag använda HTML?
Nej. Det är inte möjligt att posta HTML på detta forum och få det tolkat som HTML. Den mesta formatering som kan göras med HTML kan istället göras med ett format som kallas BBCode och fungerar ungefär på samma sätt.
Vad är smilies?
Smilies är små grafiska bilder som kan användas för att uttrycka en känsla genom att använda en kod, t.ex. för glad, eller för ledsen. En fullständig lista över alla smilies kan du se via inläggsformuläret.
Kan jag infoga bilder?
Ja, bilder kan visas i dina inlägg genom att du länkar till en bild som finns på en offentlig webbserver. För att infoga en bild, klistrar du först in adressen till bilden i inläggsformuläret. Sedan markerar du adressen och klickar på bildikonen som du finner ovanför inläggsformuläret.
Du kan inte länka till bilder som bara finns på din PC.
Vad är Diggs?
Diggs är en funktion som gör det möjligt för medlemmar att lyfta fram och påverka hur populär en viss tråd är.
Man kan välja att sortera trådar på antal Diggs för att se de mest diggade trådarna. Det går endast att digga en tråd en gång per medlem.
Vad är administratörer och moderatorer?
Administratör för Traderas diskussionsforum är vi på Tradera.
Moderatorer är medlemmar utsedda av Tradera med uppgiften att sköta om de dagliga aktiviteterna på forumet. De kan redigera eller ta bort inlägg och flytta, ta bort trådar i de forum de modererar. I allmänhet så finns moderatorerna där för att förhindra att användare kommer ifrån ämnet eller postar anstötligt material.
Hur söker jag på forumet?
Ange sökordet i sökrutan (Sök i forumen:) som finns högst upp på sidan. Detaljerad sökning kan nås genom att klicka på “Detaljerad sökning”-länken som finns till höger om sökrutan.
Hur hittar jag mina egna inlägg och trådar?
Du kan hitta alla trådar du skrivit i genom att klicka på ”Dina inlägg” längst ner på förstasidan. |
|
Du kan inte: skapa nya inlägg, svara på inlägg, ändra dina inlägg, ta bort dina inlägg, rösta
|